Prezentarea noastră a parcurs mai multe etape în înțelegerea relației dintre Evanghelie și Judecata ce precedă a doua venire a lui Iisus Hristos. Astfel, am examinat noțiunea de Evanghelie așa cum este prezentată în cartea profetului Daniel, precum și în contextul mai general al Bibliei. Am observat cum Iisus Hristos trebuia să vină conform cu ceea ce a fost profetizat despre El, urmând să aducă darul lui Dumnezeu pentru oamenii acestui pământ: viața veșnică. Elementul central al acestui dar este oferirea vieții Sale, sfinte și perfecte pentru noi, numită „nevinovăție veșnică”. Ceea ce a rezultat nu este nimic altceva decât o Evanghelie veșnică.
După aceea am studiat noțiunea de judecată ce precedă a doua venire a lui Iisus Hristos în contextul cărții lui Daniel, precum și în cadrul general al Bibliei. Această judecată are un caracter deosebit în stabilirea celor care vor moșteni mântuirea prin identificarea persoanelor care nu numai că au răspuns invitației Evangheliei, dar au și îmbrăcat „haina nevinovăției” Domnului Iisus Hristos, adică sacrificiul Său, în baza căruia El pledează pentru noi înaintea lui Dumnezeu. Această haină, nu este nimic altceva decât tiparul Său sfânt și desăvârșit. În cele din urmă, am examinat legătura care subzistă între Evanghelie și judecata ce precedă a doua venire a lui Iisus Hristos, accentuând certitudinea pe care o are orice om care are încredere pe deplin în sacrificiul lui Iisus Hristos. În acest punct, am examinat modul în care se armonizează aceste două noțiuni, ele fiind părți ale aceluiași întreg: vestea cea bună a salvării oferită nouă în dar.
Ce am putea spune în concluzie altceva decât că este cu neputință să stăm indiferenți în fața acestei salvări pe care Dumnezeu ne-o oferă prin Iisus Hristos. Credința în jertfa Sa, credința în mijlocirea Sa înaintea scaunului de domnie al lui Dumnezeu și a doua venire sunt cele trei trepte în derularea planului divin la capătul căruia ne vom întâlni cu Domnul nostru. Fii pregătit să te întâlnești cu Dumnezeul cerului și al pământului, cu Creatorul și Salvatorul Tău, Iisus Hristos prin acceptarea în inimă și în suflet a sfințeniei Sale perfecte, prin credință. Ești pregătit pentru a te întâlni cu Domnul tău, îmbrăcat fiind în haina Sa de nuntă?
Rugăciune pentru primirea vieții lui Hristos
Tatăl nostru din ceruri,
Cu inima plină de bucurie
venim acum înaintea Ta
și Îți mulțumim pentru mântuirea
pe care ne-o oferi în dar prin Fiul Tău.
Mireasma plăcută a vieții Sale
ne atrage spre Golgota,
locul în care sângele Său a curs
în favoarea noastră, a celor păcătoși.
Nu există o fericire mai mare
decât aceea de a privi la Tine
și de a ne închina înaintea Ta,
nimic nu se compară cu aceasta.
Ne apropiem cu încredere de Tine,
de scaunul Tău de domnie
plin de har și îndurare,
unde în prezent Tu judeci omenirea.
Tu stabilești vrednicia noastră și
noi nu putem stinge acuzele
aduse de un nemilos dușman
și nu putem răspunde acuzațiilor Sale.
Dar noi apelăm la Mijlocitorul ceresc,
la un Apărătorul drept și milostiv,
care să ne recomandă înaintea Ta,
fiindcă numai Hristos este speranța noastră.
Numai prin El stăm înaintea Ta,
îmbrăcați prin viața Sa, sfinți și nevinovați,
ca mărturie vie a iubirii Tale
fiindcă singura noastră speranță ești Tu.
Înveșmântează-ne Dumnezeul nostru
îmbracă-ne în această nevinovăție
și lucrează ca acest tipar sfânt
să se manifeste cu putere în noi.
Fă ca viața noastră să fie o lumină
care să aducă pace și bucurie
în inimile tuturor celor care ne privesc
fiindcă prin Tine vom fi salvați.
Și pregătește-ne pentru întâlnirea cu Tine
când vei veni să Îi strângi pe toți
cei care s-au încrezut în Tine
și Te-au urmat în cursul acestei vieți.
Fii lăudat în veci, Dumnezeul nostru,
Domnul sufletelor noastre!
Fii lăudat în veci!
Amin.